• Snabba Leveranser
  • Fri Frakt Över 799:-
  • Smidiga Betalningar
  • Butik och Online
  • Etablerad Sedan 1965

Allmänna villkor

Norrlandsfärg AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Norrlandsfärg AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt tillkommer.

Beställning
Beställning av produkter från Norrlandsfärg AB kan endast göras via www.norrlandsfarg.se, vi kan inte ta emot ordrar via mail eller telefon. Vi kan inte heller komplettera en order med produkter endast ta bort artiklar, ifall så önskas.  Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Norrlandsfärg AB’s  sida, först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Norrlandsfärg AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du kontakta oss och avboka den.

Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Norrlandsfärg AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt tillkommer.

Kortbetalning/Faktura/Delbetalning
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till Svea Checkout. Det går även att välja att få faktura eller delbetalning.

Svea Företagsfaktura:

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker. Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank. GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Leveranstid
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar men kan vara upp till 14 dagar beroende på vara. I sådana fall kontaktar vi kunden. Norrlandsfärg AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Eventuell fraktkostnad syns alltid i varukorgen. Frakt debiteras med 69 kr så länge det inte är brandfarligt gods. De produkterna har enhetsfrakt på 295 kr på grund av högre fraktkostnad.

Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Om situationer uppstår som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Norrlandsfärg AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Viktigt! Paket försvunna av transportföretag ersätter vi inte.

Frakt
Frakten sker till närmaste utlämningsställe med sms-avisering eller hem till er med telefon-avisering vid större gods eller mängd.
I fall ert gods är uppenbart skadat när det kommer till er, skall ni inte ta emot det. Ansvaret ligger hos fraktbolaget att godset skall komma fram helt. Läs mer under reklamation.

Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Öppet köp / Ångerrätt
Norrlandsfärg AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ångerrätt på din order, efter det att du har tagit emot varan. Ordern skall returneras i oförändrat skick och i original emballaget. Norrlandsfärg  AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returfraktkostnaden som med frakt och hantering uppgår till 200:-.

Kontakta oss på order@norrlandsfarg.se.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.
Ångerrätt som skickas till utlämningsställen eller utan ärendenummer debiteras med en avgift på 300kr för uppkomna omkostnader. Ångerrätt som skickas mot postförskott löses ej ut.
Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
Undantag för Ångerrätt/Öppetköp (varor som ej går att returnera):


    Blandade/Brutna färger

•    Tapeter från William Morris


Returer
Skall ske inom 14 dagar från att du har mottagit din vara samt efter godkännande från oss. Returfrakt tillkommer alltid på samtliga varor.
Varor som ej går att returnera:
•    Brutna färger

•    Varor under utförsäljning

•    Tapeter från William Morris

Returer skickas med en retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på order@norrlandsfarg.se. Kostnad för retur uppgår för närvarande till 200:- och täcker frakt och hanteringskostnader.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.

Reklamation
norrlandsfarg.se tillämpar konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation till fraktbolaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Norrlandfärg Byggnadsvård AB och skriva anledningen till reklamationen på paketet.

Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift. Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 300:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Google

Hur använder Google din data? Läs gärna mer om hur Google använder din data på Googles Privacy & Terms Site